söndag 17 juni 2012

Mitt vardagliga liv

Nu när jag har proffessionell städfirma (efter första storstädningen, tog det ett par dagar innan jag vågade röra mig som normalt i lägenheten) får jag lite tid över till annat, sådant som bara skuffas bort.

Så igår - efter att ha jagat hyllpapper över halva länet - klädde jag lådorna i min lilla, skamfilade, chabby chick byrå jag köpt på Blocket och forslat hem från Edsviken. Därefter sorterades underkläder, strumpor och tunna toppar in. Naturligtvis fick inte lika mycket plats som jag planerat, men en trådkorg försvann ur klädkammaren. Om JM hade minskat klädkammaren med en decimeter hade det fått plats en normal byrå vid ingången till sovrummet, men nu hittade jag äntligen en liten miniatyr. I sann bloggana borde jag naturligvis fotografera den och visa innehållet - men si, jag är nog ingen sann bloggare

Tillbringade två timmar i föreningslokalen med att gå igenom föreningens alla avtal och skriva ett register. Upptäckte att vi har en bankförhandling som måste ske nu!

Åkte och handlade lite. Nya mjukisbyxor, det paret jag har, har jag ärvt från Ralf. Skulle baaara köpa några nya krukväxter till köksfönstret, det gick på 700 kronor. Var till Brunn med lite skräp, äntligen fick jag tid att städa ur elskåpet och slänga alla gamla batterier. Minneslunden fick oranga rosor och ett ljus.

När jag kom till kyrkan, ramlade jag mitt in i ett bröllop i vardande (huvudpersonerna hade inte kommit ännu). Så bland alla festklädda människor smög jag in, iklädd Ralf's urtvättade, säckiga mjukisbyxor och en väl använd skogshuggarjacka. Och reflekterade lite över vad den där gamla, smakfulla regeln, om att inte bära svart på ett bröllop har tagit vägen. Det stör mig när man har svart på bröllop

Hann till och med sova en kvart på balkongen, även om katterna blir mycket upprörda när jag stjäl vilstolen.

Efter att ha regnat större delen av dagen, blev kvällen riktigt magisk, vilket jag njöt av under en sen kvällspromenad till Coop. Hittade bara hälften av det jag skulle ha, men promenaden var fin.

Somnade till fotbollen, efter att konstatera att jag för första gången sedan turneringen startade skulle få noll poäng i vårt fotbollstips. Dessutom tappade jag fyra poäng genom att två fel lag gick till kvartsfinal. Jäkla skit, jag som ledde bådde torsdag och fredag..

Idag ska jag systematisera upp mina egna papper för fortsatt styrelsearbete, kontakta Viktor, samt gå till Biltema och leta efter en sådan där gummituta man använder när man har stopp i avloppet. Toaavloppet..... Och därefter Apoteket för näsdroppar och hostmedicin. Den förkylning som bröt ut natten till lördag, skulle döda vilken man som helst. Tur att man är kvinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar