lördag 27 december 2014

Crimescene revisited

När jag var i minneslunden på julafton, så skällde jag lite på mig själv att jag inte tog kameran med. Vindstilla, aningen till is och blek vintersol gjorde Kolström till en turistupplevelse.

Idag stannade jag till efter att ha besökt miljöstationen och tog några bilder - för ovanlighetens skull...


Hängbjörken hänger lite för mycket och har frusit fast

Vilket ger roliga effekter när frosten droppat av och sedan frusit

Vassen har fått fina frosthättor

På gamla Ingarövägen strålade solen, själv stod jag i skugga där jag var. Och inte hann jag vänta på eftermiddagssolen heller

Hitchcock was there

Den gamla färgbutiken står fortfarande upp men ser förfärligt förfallen ut där den ligger precis under bron. Förresten har brovaktarstugan rivits och där byggs nu en ny tvåvåningsvilla. Kanske ska ta bilder någon dag?

Idag har jag köpt det dyraste par jeans som jag någonsin ägt och då var det ändå 400 kronors rearabatt. Men om man inte ska ha jeans som ser ut som strumpbyxor får man tydligen hala upp plånboken. Det tog tre besök på Katarinas vänner innan jag hittade något att köpa..... Men jag fick bytt batteriet i min armbandsklocka som gick sönder dagen före julafton - men det var bara batteriet. Kär julklapp från Ralf, så man blir lite nervös.

Om någon undrar så hämtade ugnen sig - men istället gick hårfönen i morse. Om jag minns rätt hade jag den med i bagaget när vi flyttade hit 2005 och Ralf har plockat isär den ett par gånger och lagat den så jag beslöt mig för att kosta på mig en ny. Parkeringskaoset utanför Elgiganten fick mig nästan att skrota idén. Men det som verkligen kom mig att skrota idén var Elgigantens mer än halvtomma hyllor.

1) Alltså, hur svårt kan det vara att bestämma sig för vilken hårtork man ska ha
2) Och när man bestämt sig, så finns den inte på varuhyllan.

Det blev alltså ingen hårtork.

Men det blev kattmat.

Nu ska jag leta igenom bostadsföretagens visningsalternativ för att se var jag ska gå på visning imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar