lördag 27 december 2014

Lärdomar för livet

Huuuur kan du göra detta mot mig?

Hur gör man sig osams med en katt en lördagsmorgon (eller någon annan morgon)?

Man räknar fel på påsarna med blötmat till frukost. Alltså serveras det annan sorts blötmat, nödfoder som grannen lämnat över eftersom hennes katt ratade den. Om den åts här? Inte värst.

Man går på toaletten och stänger dörren - innan katten hunnit med in. Det är rätt så stressande att höra en katt yla utanför, ivrigt krafsande på dörren hela tiden.

Slutligen, beslutar man sig för att ta hand om julfrukten och göra en riktig vitaminbomb till frukost. Det innebär att en mixer dånar över hela huset. Apelsiner  och citroner där bara skalet använts, granatäpplet som gav färg till fruktskålen, äpplen som börjar se lite trötta ut, allt förstärkt med lite färsk ingefära och frusen mango och frusna hallon. Guuuud, vad jag är nyttig.

Dessutom är det dags att klättra på stolar och ställa in lite av det julporslin som inte behövs längre


Men som sagt, katten håller för öronen och ser anklagande ut.....

Undrar hur grannen har det idag??

Dessutom har jag frossat på frukostmacka med hemgjord leverpastej. Ingen blodbrist här inte. Tyvärr blir det bara några mackor till.

Jag borde också vara nyttig och gå ut på promenad och ta några vinterbilder, det har snöat någon centimeter inatt och det gnistrar  i sol och sex kalla minusgrader. Men istället ska jag vara nyttig och åka till miljöstationen med två säckar julklappspapper och lite annat och till återvinningen med tomflaskor och pappersskräp. Jag upptäckte att jag har familjemedlemmar som slänger tomburkar och tomflaskor i soppåsen. Uppfostringskampanj kommer att starta på nyåret, och den kommer inte att bli mild och stillsam.

Sedan ska jag vara onyttig och åka till Sickla köpmarknad. Undrar om Katarinas vänner har rea på de där sammetsjeansen från Brax.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar