tisdag 4 september 2012

Årets storrengöring

Så sitter man här igen med fyra liter laxabon, flädersaft, chaite och grönsaksbuljong

Tre liter är avklarade, Ersta har ändrat rutinerna, så den sista litern ska intas mellan kl fyra och fem imorgonbitti.

Att dricka saltlösning är aldrig gott, men klockan fyra på morgonen??!!

Flädersaft att skölja ner med. Stora koppar med hett chaite alterniv het buljong för att stoppa frossan som kommer av all kall saltlösning och kroppens reaktion på saltlösning.

Senast jag åt var igårkväll, för att straffa mig själv efter dagens fasta har jag tittat både på Jamie Oliver och Australian masterchef.

Sedan blir det ju spännande att ta bussen imorgon bitti in till Ersta.
Just nu skäller jag på Ralf, eftersom jag inte har någon privatchaufför vare sig till eller ifrån Ersta, efter narkos och allt. Tony har erbjudit sig, men om jag slipper slita honom från jobbet är jag tacksam.

Katterna är lätt störda. Efter den sedvanliga maktkampen om vem som ska ligga i knät, hinner de knappt lägga sig till rätta förrän matte får något panikartat i blicken och rusar mot badrummet till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar