söndag 30 september 2012

Glömde kameran idag med

när jag efter en del trädgårdsarbete, tog bilen till Bullandö för lite lunch och en afogato.

Strosade runt bland bryggorna och tittade på båtar och dagdrömde och funderade på varför jag aldrig kunde få Magou att uppskatta båtlivet.

Log lite över trängseln vid mastkranen, den är det ändå skönt att slippa. Tony och Ia mastade av idag, funderade ett tag på att åka dit och hjälpa till, men antagligen hade jag mest varit i vägen.

Igår möblerade jag om lite, orkade inte ha kvar förvaringskofferten som sidbord bredvid TV-fåtöljen, där låg alltid Magou och sov på kvällarna när jag sov  framför TV'n. Så efter att ha sett honom där hela fredagskvällen, fick den byta plats igår.

Därefter dammade jag alla orkidéblad, om vi nu ska snacka om idiotiska sysselsättningar.

Idag har det som sagt varit utedag stora delar av dagen, härligt höstväder för en sorgsen själ.  Ytterligare en länk till Ralf borta.



1 kommentar:

  1. R.I.P Lilla Magou det gör mig ont att höra att han har fått flytta hemmifrån men han kanske får frisk mage i Katthimlen och så får han vara med Ralf kram till dig vi försökte att ringa i Lördags men inget svar kram/ewy

    SvaraRadera