lördag 22 september 2012

Magou har hjälpt till idag

Matte har stortstädat akvariet och Magou har varit barnvakt

Men tjena! Vem har släppt ut er från katt-TV'n?
 Titta, där är ju Kurt!
 Och där är Gunnlög!
 Ska kanske försöka klappa Gustava lite?
 Shit! Blöt om foten!!!!!!!
 
 Men hörru matte - de ska ju bo däruppe i Katt-TV'n!!!!
 Jaha - blöt om foten - igeeeeen!!!
 Matte, matte - Krusamynta har ju fått bebisar
 Till slut blev uppvaktningen lite väl intensiv så matte lade täckelse över badkaret. Det räckte inte med tidningen kan jag meddela, senare blev det en stor bok över också

http://www.youtube.com/watch?v=GPOwE6P4GbE&feature=youtu.be

Nu är akvariet storstädat från botten till toppen, allting är tvättat, stenarna och växterna spolade med sisådär en femhundra liter vatten och ingen fisk verkar ha dött av behandlingen.

Jag köpte sex fiskar. Nu har jag fjorton eller femton vuxna fiskar ( de vägrar stå stilla för inräkning), Jag trodde de hade slutat yngla av sig - men nog hittade jag tre bebisar idag när växterna togs bort.

Någon som vill ha lite mollys???

1 kommentar:

  1. hehe Sorry men Magou var jätteduktig coh du skulle nog låtit tidningen vara borta ett tag.
    Kvällsmat liksom. :-)

    SvaraRadera