torsdag 6 juni 2013

Dag ett - check

Långa promenader -check. Nåja, långa och långa, men 3,6 km stavgång imorse och 3 kilometer ont i ryggen promenad på tidig eftermiddag.

Städa akvariet - check
Tog hela förmiddagen , inkl en sväng till Nacka Forum för att köpa filter. Men jag behöver inte nytt filter, jag behöver ny pump. Den gamla har kleggat ihop av snigeläckel. Men nu är det rengjort i alla fall, kliniskt, och det har blev ett antal varv uppför och nerför trappan med hinkar med stenar som fått stå och spola timvis med rinnande vatten från trädgårdsslangen. När jag inte burit ner stora grytor med kokande vatten och hällt över dem.

Tills grannarna fick nog och stängde av vattnet................Ändå gudabenådat att kunna slaska med detta ute istället för i hinkar i diskhon och vatten över allt.

Handlat lite, städat upp efter akvariet, ätit sillmiddag. Det är ju ändå nationaldag, så då ska man väl äta svenskt?  Svensk färskpotatis och sill. Men snapsen var norskt och ölen tjeckisk.

Liten powernap på balkongen - check. Den var inte helt planerad dock

Fiskarna har bott i en bunke på golvet under hela förmiddagen och del av eftermiddagen. Bezzie trodde det var ny vattenskål och tillbringade en lång stund med att försöka dricka bland fiskarna, med ivrigt krattande på kanten. Knaslisa. Och när jag fick fram kameran för att filma gick hon...........................

Hmmm - hela dagen har gått och det känns inte som att jag fått så mycket gjort trots att jag stått på benen sedan före åtta. Konstigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar