onsdag 5 juni 2013

Som ett barn på julafton

Fyra dagar ledigt och jag känner mig som ett barn på julafton. Nu ska jag göra detochdetochdetochdetochdetochdetochdet...................

Städa akvariet i minsta detalj, gå på banken och lösa in återbetald medlemsavgift från Konsum, lämna in byxorna på kemtvätten, gå långa promenader, ligga på en klippa vid Björkvik, avsluta administrationen efter bostadsrättsföreningens årsmöte, gå långa promenader, rensa maskrosor i spireahäcken, lämna in klagomål till miljökontoret om sprängningarna i Ekobacken, klippa och kamma tovor på katten, springa några kilometer, äta middag med släkten, gå långa promenader, städa ur kylskåpen, baka en kaka till kattvakten som muta inför kommande behov, plocka isär skrivaren och lämna in för rensning av papperskvadd från helvetet, springa igen, åka med återlämning till återlämningsstationen, gå långa promenader, städa arbetsrummet, köpa nya träningsskor för joggning och gåing, gå långa promenader, gå på lägenhetsvisning, kratta ut mer jord i gräsmattorna, laga riktig mat, fortsätta kamma katten, gå på gymmet, dammsuga ur bilen..............

På söndag kommer jag att vara som en urvriden disktrasa - det är hårt att vara ledig!!

I övrigt väntar jag på paketöppning
- femte barnbarnet som låter vänta på sig, avin sade att hämtningsdag var 27 maj. Men inte har jag hört något och är alldeles för nervös för att ringa och fråga, inte ens för att gratulera den blivande mamman som faktiskt fyllde år igår
- lite uppdateringar om collegeavslutningar, skolavslutningar och Sverigebesök och annat vardagligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar