fredag 28 juni 2013

Kameran blev kvar hemma på midsommar

men lite kan jag ändå bidra med, från familjens sillunch, som jag tillagat enligt konstens alla regler.

Som betalning får man lyssna och delta i ett antal helt fantastiska snapsvisor som mitt värdfolk alltid glatt stämmer upp med.

Det är här bara en liten del av allt de kan bidra med, så lyssna till en glömd kulturskatt. Helan går, släng dig i väggen!

http://www.youtube.com/watch?v=QM-Z5adUFkI

http://www.youtube.com/watch?v=LOhcb5SdHDk

Och sedan var det första gången jag hälsade på i Värmland sedan vi var där sista gången tillsammans, alla fyra. Lite skar det i hjärtat och lite nostalgiskt var det allt.

Men ytterligare en box med "check", done and dusted och avprickad.

Midsommardagen blev det dessutom en hel del skogsavröjning, samt att jag slog en hel äng med lie - det var länge sedan! Ont i ryggen?? Jajamensan.  Men kul att se att takterna ännu satt i.

I övrigt var jag chaufför till och från och under tiden som lovat. Avslappat umgänge och mycket frisk luft, och en bortsprungen katt, dock inte  min. Hon fick vara hemma ensam i fyra dagar, stackarn, med tillsyn ett par gånger per dag av kattvakten. Som kompensation har jag jobbat hemma tre dagar denna vecka, dock verkar hon lite störd över det också.

Den här helgen är det Gotland Runt start på Strömmen. I alla fall lördag ska jag dit och titta när en hundrafotare startar i första startgrupp. Någon vind - icke, de lär mer driva över startlinjen, stackarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar