söndag 14 juli 2013

Dag 2 - träffat exakt på PI

3,14 km stavgång före frukost är inte check - det är PI.

Gick och lade mig halvtio igår kväll och sov till halv sju. Visserligen har jag varit uppe vid ytan några korta sekunder då och då för att övertyga mig om att sluta drömma så sjuka drömmar, men strax domnat bort igen. Vid halvsju tyckte dock Lilla Fröken att hon svultit länge nog.

Därefter tog änkeklubben en promenad via Lugna promenaden, dvs Baggenstäket och del av Lännerstasundet fram och tillbaka. Blev också några kilometer fast i promenadtakt. Strömmingsburgare vid Boo badet innan jag körde hem damen.

Veckohandlade och trots föresatser att städa en klädkammare kände jag redan i bilen att det skulle bli tungt. En stund på balkongen blev ännu tyngre så det blev soffan.
För lilla fröken blev balkongstunden så tung att hon ligger kvar ännu, trots att inte middag serverats ännu. Men hon fick ju frukost sent.............

Nu ska jag

- lägga in lite tradjazz på Itunes
- svara på mail från USA
- svara på mail från Huddinge
- jobba lite
och kanske något mer................

Lugna promenadens djungellika miljö är verkligen rofylld

Mitt i ett villa område men med vildmarken krypande inpå stigen
 Baggenstäket - håll rätt kurs på rätt sida om pinnen. Det är inte tillrådligt att navigera på fel sida, stenknotan är magnifik
 vi hittade gökärt som måste vara genmodifierad eller ha gödslats med anabola.........
 Men vi hittade också en magnifik kaprifol häck
 Som knopp ger de ett lite UFO intryck

Linden växer magnifikt - trots att hälften av rötterna huggits av när vägen blev anlagd

Så kom Angantyr tuffandes på hemväg.

Nedanför ett av Baggenstäkets vackraste hus växer rosor, luktärter och vildvin ymmigt runt entrén från strandpromenaden

OM jag flyttar och köper en lägenhet i markplan måste jag ha en sådan här pyramid. Gannarna skulle få spader!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar