torsdag 18 juli 2013

Styrketräning dag fem

Skulle bara............. var devisen för onsdagen.
Dagen började lite lätt med lite arbete, bostadsrättsföreningsarbete och en powerwalk på 3,8 km.

Sedan skulle jag baaara hjälpa gammelfarbron med att klippa hans ligusterhäck. Det är en stor häck och häcksaxen är tung, så nog kändes det i armar och nacke. Dessutom klippte jag av min ena skarvsladd, så jag mörklade farbrorns lägenhet - det fick en av grannarna fixa.

Men när jag ändå höll på lite så rensade jag en av gavelrabatterna också, sisådär tio kvadratmeters hårt arbete. Och när den äntligen blev lite snyggare så fyllde jag på den med sju skottkärror jord också.

Se'n gjorde jag inte så mycket mer, annat än tvångsflyttade upp tummen på rätt plats ett par gånger. En och annan nerv hamnade i fel tryckläge och då händer det spännande saker i andra delar av kroppen.

Idag värker det i rygg och nacke och i höger arm, men jag ska i alla fall tömma akvariet. Fiskarna får flytta tillbaka till djuraffären, jag var och hämtade plastpåsar i går. Sedan hamnar akvariet i förrådet åtminstone för ett litet tag. Nu ska jag jobba lite och sedan blir det nog solen en stund

Lilla fröken tycker att det där med mattes semester är lätt överdrivet. Matte är inte hemma så många mer timmar än när hon jobbar. Hon fördriver tiden på balkongen och tycker det är trååååååkigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar