söndag 22 september 2013

Besvikelsen helg

Hade verkligen sett fram emot den här helgen och att bara få gosa mig med den vackraste årstiden som finns, inga förpliktelser mer än budgetförberedelser i Bostadsrättsföreningen och lite balkongarbete(som ändå är en hobby)

Penicillinkuren ville annat och vid fredags lunch stängde systemet ner. Nu har jag sedan sista veckan i augusti gått igenom
- en förkylning från helvetet, följt av förkylningsastma som fortfarande ger mig okontrollerade hostattacker
- en bakterieinfektion i magen pga dåligt tillagad kyckling
- ett skov av min ulcerösa kolit, orsakad av ovanstående bakterieinfektion
- en total magkollaps pga den penicillinkur som vi försökte bota kycklinginflammationen med.

Jag trodde ett tag att jag inte skulle ta mig igenom fredag och natten mot lördag, så ont i magen har jag inte haft på år och dag. Att sedan konstant ha mått illa sedan i  onsdags gjorde ju inte saken bättre. Och att sedan få en okontrollerad hostattack när man redan är spygrön - no further comments.

Tack för någon uppfunnit yoghurt och proviva. Det tog fyra timmar att få i mig ett kvarts glas proviva i fredagskväll, men det räddade antagligen mitt liv.

Helgen innan kändes något bättre, magen började komma under kontroll (trodde jag) och jag kunde någorlunda andas. Så en lång promenad i Björnö och uppstigning i utsiktstornet blev det. Sedan däckade jag vid halvtio, så antagligen var jag inte så frisk som jag trodde.

Men lite bilder blev det - osorterat och något att sucka över i vinter. Att jag sedan tillbringade gårdagens fantastiska dag i soffan (tack, säger Bezzie) och missade septembers vackraste dag - jävla skit!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar