söndag 22 september 2013

Så vad gör man en sjuk söndag?

Jag ville bara inte missa en helgdag till med att ligga på soffan, så jag släpade mig upp och bestämde mig för att pyssla bara lite på balkongen. Inte så mycket, och så kan man vila emellan.

Så - gamla utblommade blommor ut och upp i skogen, tomma korgar in i förrådet. Försöka sopa upp blomblad mellan kvarvarande krukor - äh vad fan, allt är i vägen, plocka in allt på köksbänken för att få plats.

Redan tomma korgar och krukor som samlats sedan tidigare - ner i förrådet.

Skitigt i ramarna till inglasningen - fram med dammsugaren. Funkar inte, fram med specialmunstycke. Nu emigrerade Bezzie.

Miniväxthuset smutsigt, skura ur och putsa glasrutorna.

Ställa tillbaka alltihop, men på nya platser.

Till Plantagen (med bil, jag var rätt skakig nu och 500 meter att gå var för långt). Välja blommor i en halvtimme och när jag ändå var ute, blev det en tur till minneslunden med rosor och ljus.

Placera ut nya blommor. Upp i skogsdungen och plocka lite mossa.

Men fint blev det. Och pelargonplanteringarna får stå ett tag till, de frodas för fullt. Och tomatplantan har blommat om och sätter nu nya kart...









I brist på förstående inneboende får man nöja sig med tröstedjur



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar