lördag 15 mars 2014

En ledig lördag

Gymmet 08:10, efter lite småplock hemmavid
Dusch, makeup och hårfix och Formel 1 race till Viks skola för årsmöte i båtklubben kl 10.
Efter långvarig, men inte hetsig, debatt om tömning av båttoaletter och spolplattor för bottentvätt, avvek jag mitt i mötet för att köra ett nytt formelt 1 race till Nacka forum.

Helt i onödan visade det sig, för på nagelsalongen låg man 20 minuter efter.

Efter en timmes slipande och polerande och målande, fick jag äntligen lite lunch, samt tittade in - bara tittade - på Companys.

Hemöver, ett besök i Mölnvik och sedan hem.

Storstädade, sorterade och snyggade till i två klädkammare, bilen fylld med att-slänga-saker. Båtkapellet ligger nu på sovrumsgolvet bortanför Ralfs säng, men planen är att ha fått det på plats innan nästa städning.

Lammfärs rulle med fyllning av persilja, basilika, vitlök och Västerbotten ost till middag.

Ledig dag, var det, ja.

Men till sällskap de senaste dagarna har jag haft Åsa Lindeborgs "Mig äger ingen". Tack Åsa!! Så många minnen, beröringspunkter, förståelse som du bringat. Och ja, jag jag fick sitta kvar i bilen en stund när jag kom hem för att gråta färdigt. Och tack Katarina Ewerlöf för din uppläsning, så precis utan några övertoner, så välbalanserad och så empatisk utan att bli emotionell.

Samtidigt har jag som sänglektyr läst om John Irvings Ciderhusreglerna. Jag vill inte förringa Michael Caines rollgestaltning, men vilken fantastisk bok det är och vilket patetiskt skådespel filmen är.

Därför ska jag inte se filmen "Mig äger ingen" trots Michael Persbrandts Guldbagge. För den boken kan man inte göra film av - men man kan älska boken och göra sina egna bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar