lördag 1 mars 2014

Flexibilitet

Var övertygad om att jag skulle hänga på låset på gymmet kl åtta. Vid åtta och trettio tiden åkte Voltaren salvan fram och det blir nog plåster senare idag.

Jag veeet att Voltaren inte botar nervvärk, men det lindrar muskelsvullnaden och muskelvärken runt om lite grand i alla fall.

Så, flexibel som man är blir dagen genast omplanerad.

- lite lättare trädgårdsarbete som jag kan göra med vänster arm, dvs nedklippning av fjolårsväxter
- ett besök på Sova för att titta på ny säng. Någon gång måste jag sluta bädda dubbelsäng.
- ett besök på IKEA (på en lönehelg!!!) för att titta på nya hallgarderober/klädskåp

Sedan blir det RollerDerby, men det var redan inplanerat.

Pratade med snickaren, som sade att Vedum lovat leverans nästa vecka. Mats, som min snickare heter lovade att jag har första prioritet i hans arbetsschema, så nästa vecka ska köket bli klart och jag kan ringa hit en mäklare.

Såg ett så snyggt "gammalt" matbord på Bukowskismarket igår, men jag ska väl inte köpa förrän jag vet om jag flyttat. Dessutom varade auktionen två dagar till, så det lär nog bli jättedyrt.

Filmjölken, pumpafrön och solrosfrön är uppätna, disken får ligga till sig lite, och katten letar sovplats. Dags att röra på sig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar