lördag 8 mars 2014

Hipp Hipp Hurra

Idag har vi firat att Zarah fyllde elva år tidigare i veckan (och Zarah's mamma fyllde några år till dagen innan)

Jag var beordrad att fotografera tårtan - det var ju inte helt enkelt
 
Den var rosa och fin med ´"Grattis Zarah 11 år" och ljus som skulle blåsas ut
 Vi stod alla upp och sjöng och det tyckte nog Zarah var lite löjligt
 Åtminstone skrattade hon så hon kiknade
 Antagligen sjöng vi lite i otakt eftersom hon dirigerade sången!

Lite skadeglad är jag allt att även min vän Långa Anna måste ta till kökspallen ibland
 Tårtan var god och hade räckt till lika många gäster till
 Presentöppningen blev omfattande och mamma bevakade noggrant

Passande nog var där en present från Zara till Zarah - en mycket passande present på internationella kvinnodagen.....
 
 
 


 
Men finast var trots allt prinsesssakrna - diadem och nagellack i matchande färg
 
Fast när assistenten lånade diademet blev Zarah lite fundersam...


 En sådan här behöver vi alla - en skrattpåse. När man trycker på knappen skrattar påsen. Kan jag också få en????
 Men alltså - är det där rätt flagga?????

Mor och dotter


Vackra mamma

Vackra Bella var med och gratulerade, det var också Victor och Oliver - men jag satt lite illa till, så de kom inte med på bild

Att försöka fotografera det gamla trogna kompis (och flyttgänget...) samtidigt visade sig svårt

Ja, faktiskt omänskligt svårt

Och rent av totalt omöjligt

Så här roligt blev det i alla fall när Bella's pappa råkade nysa

Och den underhållningen tackade alla för

Tack söta Zarah och söta Anna för tårta och en stunds prat och gamman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar