fredag 14 mars 2014

Mobbade

När jag träffade mäklaren tidigare i veckan, så diskuterade vi styling inför fotografering och visning. Och jag tyckte vi var eniga om att här var det ganska OK och inte mycket behövde flyttas undan, "det ska vara hemtrevligt och inte kalt" deklarerade hon.

Ha!! Verkligheten visade sig vara en helt annan, när väl fotografen och hon var här. Båda dessa damer tillbringade en timma med att ställa mitt hem på huvudet. Jag tillbringade en del av eftermiddagen att ställa tillbaks det - och det är inte klart ännu. Tur att det är skitväder i helgen, så jag kan städa ur klädkamrarna.

Ett axplock av det som mobbades och inte fick vara med - inkl toarullen och tandborsten. Lägenhetssäljare går inte på toaletten, och inte heller borstar de tänderna. Äcklig typer...........

Mattor under skohyllan finns inte i normala hem. Inte heller den lilla vårdekorationen med rosa hortensia som jag enkom gjort iordning för detta tillfälle, som komplement till mina gamla poesiböcker

Först plockades badrummet mikroskopiskt rent. Ingen toarulle, ingen tandborste, uppenbarligen använder jag inte vare sig tvål eller schampo, inte har jag makeup heller. Parfymflaskorna fick stå kvar.
SEDAN fylldes badrummet med resten av mitt hem

Att ha skyddsmatta under skrivbordsstolen var ett stort no-no
 

Efter att TV rummet strippats för fotografering fylldes det sedan snabbt av icke önskvärda tillhörigheter. Undrar var jag ska göra av familjen Holms vårdträd under visningen?

Balkongen vårstylade jag ju häromdagen för många pengar. Där hamnade köket.....
 Man får absolut inte dricka vin tydligen, det var det första som bars ut. Det gällde även det alkoholfria matlagningsvinet
 Medan balkongen fotograferades, fick återvinningen stå i köket  å andra sidan
 Bezzie behövde inte vara sur över at jag ställt orkideerna i hennes sovfönster. Dom fick inte stå kvar där. Jag tyckte att jag hade gjort en fin liten myshörna vid fåtöljen och strategiskt ställt dit min broderikorg. Ett stort No-no tydligen
E
 Efter sejouren var Lilla Fröken i total chock, särskilt efter att klöstunnlaptop sovande Bezzie i, bars ut på balkongen, mycket resolut dessutom. En halvtimmas tvångskel ovanpå mattes laptop utkrävdes

 Sedan svimmade hon i solen på vardagsrumsgolvet

 Matte var tvungen att ta en eftermiddagspromenad - fick lite vackert sällskap
 Lomen har kommit till Kvarnsjön - men ville inte vara med på bild!


OCH - fem stjärnor till Henrik på ComHems kundservice, som elegant fixade det som Tre misslyckats med under tre veckor - att koppla ihop min Iphone med min router. Dessutom gjorde han det med intresse och djävlar anamma, inte med att sucka över att någon född 52 är urbota dum och inte fattar hur modern teknik fungerar. Bara kommentaren "det var en dum telefon" botade mitt självförtroende pronto. Vilken superkille!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar