söndag 2 mars 2014

Kanske inte en feelgood film

men jag har tröstat mig med så många sådana sedan Ralf gick bort.

En familj, August Osage County. What a family, dysfunktionell, med en Meryl Streep i högform som missbrukande mamma och tre döttrar, så olika så i sitt sätt att tackla familjen.

Inte en svag skådespelar insats, varje biroll är sin egen huvudroll.

Fast lite tur är det att man kunde stoppa in en dussindeckare i öronen på vägen hem, för att skölja ned med.

På väg till dagens utflykt  - jag måste sluta titta på nya möbler, jag har faktiskt inte köpt ny lägenhet ännu, ännu mindre sålt den här - drabbades jag av en liten hågkomst. Jag har en presentation  imorgon och jag har ingen aaaaaaaaaaaaning om hur jag ska presentera den andra delen av den. Borde kanske ta tag i detta dårå.

Och ta tag i en svart katt som tycker att matte varit väldigt mycket osynlig den här helgen. Att jag sedan jobbade hemma fyra dagar i veckan som gick räknas ju inte!!

Och så missade jag en räv med cirka fem meter, när jag körde hem från Rollerderbymatchen igårkväll. Såg svansen under vägräcke precis när jag slog på heljuset.!

PUH!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar