onsdag 1 juli 2015

Mer och mer till freds

är den lilla damen och har beslutat sig för att fotändan av sängen är perfekt blandning av sova och spaning.  Kompostgaller har lånats för balkongdörren, för lite spännande är det, tur att hon hoppar så dåligt.

Efter heroiska insatsen i lördags av två barnbarn, och änkekollegans slavdrivning i söndags, finns det igen en plan. Hade inte Barbro hetsat mig i söndags hade jag nog gett upp, särskilt när jag insåg hur mycket jag inte städat ur frysarna. Men i söndags tömdes hela köket från golv till tak, jag sorterade senare på kvällen om i skafferiet och fick ordning där, Barbro hade redan sorterat om kökslådorna till mer organiserat tillstånd. Sedan åkte kläderna ner i klädkammaren, och efter Barbros insats med vikning och sortering är nu mina backar ett skolexempel på ordning, åtminstone en vecka till. Mina toppar och tröjor ligger nu färgkordinerade och i perfekt omlott ordning.

I måndags tömdes badrummet och inte nog med det, jag fick hyfsat ordning i det nya badrummet.

Nu är det att städa ur linneskåpet och hyllorna i klädkammrarna på det som är över, sortera bort gardiner, och fortfarande kvarstår att sortera handväskor. En granne är ombedd att skruva ner hyllor, tavlorna ska tas ned och en hyrbil fixas att åka med sista skräpet nästa vecka. Jag har blundat för allt som ska göras på jobbet och tagit fredagen flyttledig så nu kööööör vi hela helgen, så det blir klart någon gång.

Funderar på en robotdammsugare, den borde ta mndre plats..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar