torsdag 12 november 2015

Collector's item's

 
Trots alla milslånga sanddyner och sandstränder, så är det sten som är det ultimata samlarobjektet längs Lake Michigan.
Till exempel kan man göra som Lynelle's pappa och tålmodigt under många år bygga en stenmur mot strandlinjen utan för sin veranda. Den här lilla biten är bara en smakbit


Lynelle's ögon var betydligt mer tränade än mina, kanske för att jag också oupphörligt fastnade med blicken på den fria horisonten mer än på strandlinjen

Oupphörligt, oupphörligt så slipades och spolades stenarna mot sanden, en del innehållande sina unika sötvattensfossiler


Nej Lynelle, den stenen tänker jag inte ta med hem.



En regnig dag åkte vi till den söta byn Sutton's Bay. Och då var jag glad - eller inte glad? - över att jag hade begränsade packningsresurser, när vi besökte butiken med Garden Art. Dessa går inte att packa och flyga hem med. Det var nog tur det.....

Triffiderna anfaller


Lönnens röda löv fick konkurrens





Nu har jag startat min collector's corner  - men jag tror att jag behöver fler stenar. Mot posten, Lynelle!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar