söndag 15 november 2015

New York Marathon

Ett av New York helgens höjdpunkter var naturligtvis Maraton - och att heja fram kollegan Ann-Sophie.

Två gånger lyckades vi fånga henne, på 1st Avenue och vid infarten till Central Park. Den ena gången var hon redan för nära objektivet och andra gången hade jag stängt av kameran - så tyvärr blev det inga bilder av Ann-Sophie. Men väl lite andra bilder.

Att leta efter svenskfärgade tröjor ingick i uppdraget. Om jag gör om detta, ska jag ha med en svensk flagga att vifta med. Men jag undviker på koskällor och stekpannor


Att leta efter orange keps och blå Sverige tröja bland 50.000 deltagare - lycka till!!

Poliser stod på vakt var femte meter - men borde de inte hållit kontroll över publiken och eventuella kvarlämnade ryggsäckar, inte de so var fullt upptagen med att springa?

Att springa med en smartphone krampaktigt i handen  i över fyra milen - det måste vara jobbigt!

Vi stod nog här en 20-25 minuter och de bara vällde över krönet, utan slut!!



En roligt gren - eller dumdristigt. Tungt måste det varit att springa i full brandmansutrustning.

Men han var ett populärt fotoobjekt - nu började jag förstå att det var viktigt att hålla telefonen i hand när man sprang. Å andra sidan, såg jag deltagare med kamera fastsatt på huvudet, på bröstet eller bärandes i handen

Han log i alla fall tappert för alla de som ville ta en selfie.

Plågsamt var det för andra. Han har min fulla sympati och fulla beundran. Om man ser ut så här, när man har knappa milen kvar och ändå fullföljer - då är man målinriktad och har rätt till all Cred.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar