onsdag 10 augusti 2011

Den var inte nådig,

den stryktvätten!

 Stryka har aldrig varit en favoritsysselsättning, men det här tog priset! Normala år så brukar åtminstone juldukarna vara strukna och undanplockade i januari. Men under och efter skräckveckorna i februari och mars har den högen bara blivit ett dåligt omen. Men ikväll ströp jag den! Nu är det tomt på bänken i badrummet och fullt i linneskåpet. Några timmar blev det vid nyköpta strykbrädan

Kan någon påminna mig om att inte köpa nya örngott på de närmsta fem åren eller något
Dessutom bildade det blåa överdraget på strykbrädan och mitt nagellack någon form av kemisk reaktion. Så nu är mitt grå-rosa-brun-lila nagellack dekorerat med blåa ränder.

1 kommentar:

  1. Huga, vilken hög.
    Själv stryker jag aldrig nuför tiden. :-)

    SvaraRadera