fredag 5 augusti 2011

Incitament för att tvätta fönster

1) Försäkra dig om att solen hinner runt så att fönstren blir flammiga och måste tvättas om nästa dag
2) Välj en dag när du vet att det kommer att bli regn inom 24 timmar
3) Om inte 1) eller 2) fungerar - köp nya gardiner!

Jag har använt mig av både incitament 1,2 och 3.

Har också gjort en arkeologisk utgrävning av kylskåpet och tvättat alla hyllor i diskmaskinen. De arkeologiska utgrävningarna ligger i soprummet, men ordningsman är bortrest så jag klarar nog det utan upptäckt.

Idag har det varit en sådan där oplanerad dag - tog hela förmiddagen att försöka hitta på ett program. Sedan hann jag bara med hälften av programmet, så dammsugningen och dörrarna kvarstår. För gå upp tidigt imorgon, innan jag åker in till stora staden för att  gå på Bondens Marknad och leta nya höstskor. Det senare ska jag dock inte göra på Bondens Marknad. Där ska jag köpa morötter. Eller vitkål. Eller blomkål. Som jag ska stuva och äta med välbehag. Då behöver jag inte ha dåligt samvete, för ingen av dessa maträtter serverades till Ralf. Det var absolut inte accepterat som människoföda!

Men som vanligt är oplanerade dagar dåliga, sorgsamma och smärtfulla dagar.  Men det var skönt att få röja ur kylskåpet iallafall. Och gardinerna är ganska fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar