torsdag 25 augusti 2011

Tackar som frågar

Jodå, semestern började med två veckors intensiv kortisonkur i tablettform, kombinerat med en ökad dos Alcasol.

Min underbara, positiva Alcasol med texten "motverkar tarminflammation och kancer". Med just den stavningen.

Fick dock tillbringa semestern med ett visst fullmåneansikte, kortison drar på sig massa vätska.

Min läkare på Ersta mag och tarmcentruk säger att Ulcerös Kolit inte reagerar på stress, vare sig fysisk eller emotionell. Kanske inte det, men mitt värsta skov hade jag efter Ralfs allra första cancervinter, och återfall har kommit tillsammans med hans canceråterfall. Så jag har min egen teori, jag.

Men nu är magen lugn, nu är det bara mitt sönderslagna ansikte som ska helas. Att ramla platt fall när man springer UPPFÖR en trappa och ramla och ta emot sig med okbenet och käken, eftersom händerna var nedgrävda i handväskan - tja, såg ju inte så rolig ut när jag stormade in på mitt kundmöte - och inte har det blivit bättre under dagen....

Alltså - 2011 ÄR ett riktigt skitår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar