söndag 17 februari 2013

Motverka lågkonjunkturen

- så lite shopping blev det.

Har letat efter en mellankappa/vårkappa länge, men den diktatoriska modebranschen har ju sedan flera år bestämt att alla kappor ska vara korta. Jag vill ha en vadlång trenchcoat typ, men det finns icke att uppbringa.

Hittade en lårlång, marinblå jackkappa i Nacka Forum i fredags, men i babystorlek. Återbesökte den igår och lade märkesnamnet på minnet och köpte en på nätet igårkväll.  Ett X var den största som fanns även där, får väl hoppas att det räcker.

Och det är gjort av en som inte tycker om att handla på nätet, jag är somVimmelmamman, jag vill känna, hålla i och i värsta fall prova innan jag köper.

SEDAN köpte jag mig en emaljerad järngryta på 4,1 liter - ett absolut måste i en familj för ensamstående. Kan ju alltid baka bröd i den. Inte ens katten äter i det här hushållet, idag matvägrar hon och har försökt gå på lådan ett antal gånger utan några resultat. Så tydligen är det inte tänderna som spökar när hon tiggt mat de senaste veckorna, iallafall inte bara tänderna.

Jobbade en stund igår, åt sen lunch i Sickla, besökte Nacka Forum och när jag kom hem möblerade jag om arbetsrummet. En helt annan vy när man vrider allt 90 grader! Och Bezzie kan sitta på skrivbordet och titta ut.

Dagens agenda är massiv. Barbro fyller år, Jennie har semmelfest, förhoppningsvis kan jag leverera min gamla stereo till Sara, efter moget övervägande ska jag göra en repris i Nacka forum för julklappsköp - och jag har inte ens släpat mig ut i duschen ännu.


Motionera? Promenera?? En annan dag får det bli.

Och när det blir modernt med vadlånga trenchcoats igen, ska jag köpa tre stycken och hänga på kö inför kommande nödår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar