måndag 11 februari 2013

Ragdoll

Nu är det nog dags att plocka upp resterna av den här lealösa, viljelösa, initiativlösa, gråaktiga version av en själv. Från trasdocka till mer stabilt tillstånd.

Dags att ta upp träningen, dags att ta itu med båten, dags att ta itu med bostadsrättsföreningen, dags att inse att lösningen inte är att köpa nya inredningsdetaljer (men vem kan motstå vackra stearinljus?)

Under processen har jag iallafall tagit mig samman nog att köpa födelsedagspresent till Jesper (april) och Jennie (oktober). Fortsätter jag i det här tempot kan nog Kaneda få sin julklapp som födelsedagspresent (september).

Igår var jag och hälsade på cancersjuk god vän, det var tredje försöket eftersom hon fått ställa in de två tidigare träffarna, när hon blivit sjuk samma dag. På tisdag startar strålningen mot nya tumörer och därefter väntar nya, aggressivare cellgifter. Ont ont ont i hjärtat gör det.

På onsdag ska Bezzie opereras. I övrigt verkar hon inte trivas så väl som ensamkatt som jag trodde - därav rubriken. En liten ragdollkattunge kanske?

Och så är det snöstorm - och jag måste ta bilen idag - möte med Bostadsrättsföreningsförvaltaren ikväll. Elektronisk fakturering står på agendan...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar