fredag 15 februari 2013

Sluta drömma

och då menar jag inte dagdrömma om drömvinsten på Lotta (vad ska jag med den till numera?)

Nej, jag refererar till de där mardrömsaktiga, sjuka drömmarna som kommer på en från femsnåret och framåt tills man vaknar på riktigt. Vaknar svettig, illamående och med huvudet surrande av tusentals frågetecken.

Imorse begravde vi Ralf igen. I en stor tegelkyrka som låg högt uppe på ett berg. Hundratals människor utanför i kö - och jag hade inte beställt smörgås till så många. Och inne i kyrkan höll begravningsentreprenören på att förevisa Ralf för delar av släkten, av hur fint balsamerad han var och att man kunde vrida på huvudet så att alla såg och hur balsameringen fungerade och inte fungerade.

Och i en bil nedanför backen hade jag satt syrrorna och förmanat dem att vänta tills jag kom tillbaka. Hade de gjort det - inte då. Så då for jag runt som en tätting och letade efter dem medan stressen av att begravningen snart skulle börja bultade i bröstet.

Och lite andra konstiga detaljer..............

Jag som vanligen inte ens brukar komma ihåg vad jag drömt??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar