torsdag 28 februari 2013

Posten och jag

Inspirerad av Trions matte i blogglistan här bredvid, beställde jag en klöstunna till Bezzie. Det stora Amarcat trädet har jag ju skänkt till en sondotters katter, eftersom Bezzie tappat allt intresse för det efter att hon blev ensam katt.

Fyllde noggrannt i alla leveransuppgifter i beställningen inklusive portkod.
Loggade troget in på posten varje dag för att spåra leveransen. Såg samma meddelande - Posten väntar på leverans.

Torsdag förra veckan: telefonen plingar till med nytt mail - "vi kan inte leverera ditt paket. Orsak: porten är låst"!!
Strax eftr ringer budbilsleverantör och säger "du var ju inte hemma". Nej, jag jobbar änna liksom, liksom ett flertal av landets innevånare. Vad synd att ni inte kan ringa innan leverans. "inte mitt jobb".

Nähä - men vad händer nu. Jo, säger budbilsleverantören,du får en avi imorgon, så får du ringa och komma överens om ny tid.

Avin kom inte fredag, men måndag.

Ringer tisdag morgon och blir upplyst att paketet ligger i Segeltorp. Ja, men jag kan hämta det där. Nej, utlämning finns inte. Nej, men då får ni leverera torsdag. Ja, säger damen, mellan 8-16 men vi kan inte säga vilken tid. Men vi ringer 30 minuter före. Vad synd att ni inte gjorde det förra veckan säger jag då. Men torsdag bekräftar vi båda.

Onsdag morgon, strax efter nio ringer mobilen och samma glada budbilsleverantör säger "nu står jag utanför din port, varför öppnar du inte."  Tja, kan bero på att jag kom överens om torsdag med din leveranscentral och idag är det onsdag och jag är på jobbet.

Jaha, men jag är ju här nu, så kan du fixa det, undrar butter man.

Nu kunde jag fixa det, eftersom kattvakten har nyckel, var hemma och hade lust att klä på sig och släppa in paketet.Trots att det inte var torsdag.

Grattis Posten!! En vecka från första försök så står klöstunnan på plats, Bezzie sover någon annanstans och ni har bidragit med stora mängder koloxidutsläpp och extra kostnader för er själva. Varför inte ringa när paketet kommer till centralen och bestämma tid på en gång?? Och framförallt komma den tiden som man kommit överens om, inte dagen innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar