söndag 17 november 2013

I onåd

Matte har levt i och ur resväska under veckan, med ett par dagar i Brighton och ett par dagar i Amsterdam.

Bezzie har levt på privat lyxpensionat i Västertorp och har egentligen ingenting att klaga på. Lik förbaskat blängde hon surt i ett par timmar igår när jag hämtat hem henne, innan hon lade sig tillrätta i soffan.

Fostermatte i Västertorp fuskar lite och matar fåglarna på balkongen, en procedur som tillhandahållit mycket god underhållning. Fåglar tre decimeter från näsan liksom. Att stackars Barbro sedan möblerat om alla fönstren och lagt filtar överallt för att fröken skulle ligga varmt och bekvämt är ju överkurs.

Hemma är det en tjugo meter upp till utfodringsplatsen, men det går ju nödtorftigt att spana på fåglar hemma hos matte också



Särskilt som det mest är stora fåglar hos matte, kråkor och skator vandaliserar min utfordringsplats för småfåglar. Kan man sätta upp förbudsskyltar.

I veckan kom det mailet jag fasat för, påminnelsen om att kära Carina skulle fyllt år på tisdag om inte cancern velat annat. Jag har nog tänkt att ta bort henne från den website jag använder för påminnelser om födelsedagar, men inte orkat/velat. Fortfarande kan jag inte förstå hur och varför en enda familj kan drabbas så som de drabbats.

Den 6:e är det begravning, då två unga sondöttrar ska begrava sin mamma. Det blir min första begravning efter Ralfs, så det blir att ta ett djupt andetag.

Och allt sammantaget river i saknaden efter Ralf. En allvarligare diskussion med gubben i månen vid minneslunden igår, samtidigt som jag tände ett ljus, var av nöden. Dessutom var jag sur på gubbeni månen, som visade sig i all sin prakt över Amsterdam, men vägrade vara sällskap under flygturen hem.


Nu ska jag åka till jobbet, hade förberett ett projekt så noga veckan innan jag åkte, beställt support från två olika IT partners, kontrollerat tidslinjer och accesser - och i fredags vände kollegorna 180 grader och bestämde sig för en helt annan process. Så det är bara att börja om från början igen....... För det ska ju göras inom samma tidslinje liksom.

Bezzie hämnas hårt på matte genom att demolera mattes blommor. Men det ingår väl i hela bilden, liksom..............

Bara lukta lite - oooohh luktar gott - smakar lika gott?

Skulle jag?? Äta pepparfrukter??
 Det KAN bara inte vara mitt fel att den helt plötsligt ramlade ner -bara alldeles så där av sig själv liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar