tisdag 13 juli 2010

Återlämnat Saab, Nynäshamn och megakonferenssamtal

31-32 grader, brännande sol. Igår stiltje, idag lite vind. I västra Sverige och norröver katastrofala åskväder och skyfall med decimeternivåer av regn.

Jag trodde aldrig att jag skulle gå omkring min första semestervecka och be om regn. Men innan jag smälter bort och Ralf får hjärtattack, så hoppas jag att lite regn svalkar vår tillvaro.

Igår var jag och skuldsatte mig lite till, var och pratade med Personalavdelningen om Saaben, hämtade DDK073 (den får heta Kalle) och var hjälpte Stor-Fredrik med lite filer. Rökt fisk till Ralf med sallad, Paté med sallad till mig. Trädgårdsarbete. Medan banken blev klara med pappren åt vi lunch och tittade på båtar på Djurgården. Har fått en ny bankman, han är max 22 år och när vi mailkonverserar ska jag berätta vad han heter....

Idag så hämtade jag vinterdäcken, Ralf i Saaben, jag i Kalle, hämtade takboxen på jobbet, det tog en 45 minuter att få den på plats, vidare till Farsta, Ralf som vägvisare och jag efter, med två pitstopps för diskussion om vägen, besiktigade Saaben hos bilverkstad, klappade den på näsan och tackade för samarbetet. (Vi var via banken och skrev på ett papper vi glömde igår också, tittade inte ens vad det var)

Sedan åkte vi och tankade Kalle. Att tanka Kalle är en upplevelse. Inte nog med att vi var på en av Sveriges trängsta mackar med extremt mycket bilar, vi tankade naturgas. Skickade in Ralf för att betala den bensin jag tankat också samt hämta ansökningsformulär för ett Statoilkort, under tiden så hjälpte en typ 25 åring mig att tanka. Lite stolt - eller också tyckte han att farmor behövde lite hjälp för att komma ur vägen någongång.

Att tanka naturgas är en långsam process, man hinner får många vänner - och ovänner.

Sedan drog vi till Nynäs, vi fick ta ett pitstopp på en avfart så jag kunde ringa in på ett konferenssamtal, som jag tyckte kunde räcka till Nynäs. Det räckte en bit på vägen hem också, dvs nästan tre timmar.

Så vi åt räkor, tittade på båtar, träffade bekanta, köpte rökt fisk till middag (igen) och lite lax, grönsaker, åt glass utan att Ralf hade någon att prata livet med eftersom jag satt med headset i örat hela tiden.... Kul

Kom hem och tvärsvimmade, jag har sovit två timmar och blev väckt av Ralf när middagen var klar (den var inte så komplicerad, fisk och grönsaker). Nu har jag sovit middag två gånger på tre dagar, måste vara värmen. Inte kan jag vara så trött.

Dessutom har jag gått i trädgårdsstrejk, om någon vill vattna kryddlandet, så varsågoda!

Dessutom bakade jag bröd i morse innan Ralf vaknade, så han fick nybakt bröd till frukost. Så det är nog inte jättesynd om honom. Medan jag höll på med det och lite till, hann jag jobba undan lite jobbmail - i tre timmar

Så är det att ha semester häröver - imorgon ska jag sitta på en brygga och titta på Anette Dagquist son när han är på jolleskola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar