måndag 26 juli 2010

Sverige kan!! (också)


Var på Veteranbilsutställning på Siggeta i lördags - varsågod Darin, vi kan vi också!
Personligen så föredrar jag dem lite små och nätta
Den här sorten kommer jag ihåg - man hörde kulsprutemotorn en kvart innan bilen kom
Det här kommer jag också ihåg, alla tanter skulle ha små plastblommebuketter i bilen som inredning. En trend som min kära moder aldrig föll för, och det är skönt att veta nu
THE Car (fast ännu hellre en Morgan)

Också röd, men lite större
Grönt och Turkost på en Roadmaster
På äldre dagar har jag blivit Mercedesfantast och de gamla modellerna har alltid legat mig varmt om hjärtat
Veteranbil?? Kommer inte ihåg, ser mer ut som en roadster

Med V8!!
Med egen registreringsskylt, det tycker jag är klass

Tänka sig, att din pappas Volkswagen hamnade här? Eller??
Gillar den där trubbiga nosen - vilket vindmotstånd
Och att kunna öppna vindrutan framåt - undrar varför det inte blev någon hit?
THE CAR!!!!!!!!!!!!!!
Tyvärr fanns det ingen med måsvingedörrar, men den här skönheten duger såååå bra

Folk med hjärna kör bil med stjärna
En gammal A-Ford - tur att inte pappa är med, han hade blivit nostalgisk
Den här var så söt, en liten tvåsitsigt Fiat, i folkmun benämnd som rullskridsko på fyra hjul. Har ungefär den storleken

En gammal förkrigsmerca
Veteranbil?? Men Ralf fick en halv orgasm
Mycket att polera är det
Mycket snygga fälgar såg jag
Alltså - nu kan vi snacka BMW.Och jag be dig observera stängslet i bakgrunden!
Den är ju så snygg. MEN - efter fotograferingsrundan, som till viss del skedde ståendes på knä, tar jag hjälp av det tidigare utpekade stängslet för att resa mig.
På baksidan av träslån göms ett elektriskt stängsel.
Varvid jag tuppar av, ramlar baklänges, slår bakhuvudet i kofångaren på en jätteamerikanare, studsar upp igen och slår i huvudet i dragkroken på samma bil. Kameran studsar upp och slår mig i pannan.
Fyra timmar på SÖS akuten (jag gjorde som du och väntade ett par timmar med att åka in, så att kvällskön verkligen hann bygga upp sig ordentligt). Tre sorters smärtstillande, inflammationsdämpande tabletter och Stesolid för särskilt tunga stunder
Tack, Darin, det är ditt fel!!Bara för att jag skulle skicka några bilder

Det var ett litet rockabillyband där och underhöll på eftermiddagen. De hade en liten trogen fanclub
Men till slut var det bara den här ensamma danserskan kvar
Och så hittade vi din bil! För det är väl något sådant här du åker omkring i numera ute på landsbygden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar