söndag 11 juli 2010

OK, jag lägger till ett element till på föregående inlägg

Här är det släktingfritt - men varmt. Nu pendlar vi runt 32-33 grader på dagarna och runt 20 på nätterna. Nattsömnen blir som den blir.

Nu ska semestern börja, fast jag har lite jag måste avsluta. Borde logga in mig ikväll, men jag är rätt slut och klockan är snart tio.

Imorgon ska jag till banken och förhoppningsvis blir alla papper klara, så att jag kan hämta DDK073 imorgon. Annars blir det på tisdag. Några semesterdagar går sedan åt till att rekonda en Saab och lämna tillbaks den till Leaseplan.

Idag åkte jag med Ralf ner mot Hålludden och sedan så fick han gå en liten bit av Tjustviksrundan motsols, tills vi hittade en privat klippa där vi kunde ligga en stund. Föredrar det framför publika badstränder med hur mycket folk som helst och skräp och cigarrettfimpar överallt. Ralf sov och jag läste.

Ozontäcket är nu ovanligt lågt, vilket påverkar människor med känsliga lungor och astmaproblem. Vilket förklarar varför jag fått flera astmaanfall de senaste dagarna.

Det är svårt att äta när det är så varmt (alltså, klockan är 22.00 snart och svetten rinner fortfarande). Igår blev det fisk, iförrgår blev det fisk, annars blir det sallad i olika format, ikväll blev det en spansk tortillas och en bruchetta.

Jag måste fixa lite till innan jag slocknar - för ovanlighetens skull sov jag middag en timme när vi kom hem (vi tog en vända till Sollenkroka bara för skojs skull) och det straffar sig nu. Å andra sidan har du ingen internet, så det är ju ingen brådska med mina uppdateringar.

Vadå Darin inte har internet - hur skypade ni då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar