torsdag 15 juli 2010

Blommor

Nu är den här, CanonEOS1000D (en nybörjarkamera som säljaren sade lite spydigt när han också visade en Canon EOS550D för sjutusen)

Den har automatblixt, och det tog ett tag innan jag hittade hur jag kunde koppla bort den, så en del bilder har lite skarpt ljus. Till min glädje upptäckte jag att min externa blixt från min analoga Canon (80-tal) fungerar även på denna, så jag har sparat typ 1800 kronor.

Nu har jag laddat ner bilderna i lite vild ordning, så ska man följa min utbildning inom fotokonsten, så borde man börja nerifrån

Min blyblomma som nu blommar om, den har stått helgrön sedan början av juni. Jag övar dessutom på att fotografera med skarpt motiv och suddig bakgrund

Den lyser så vackert blått i skymningen
Min fuchsia som nu inte mår något bra, Den ska vara upprättväxande, men är för tung. Ralf är risig idag med värmehuvudvärk, om jag orkar hålla igång i värmen (ska nu bli varmare igen, vi hade bara 27 igår vid lunch) ska jag försöka staga upp den på något intelligent vis

Solnedgång! Igår åt vi middag vid halvtio, och det blev lite olika torkade skinka, salami, grönsaker och jordgubbar. Vi förmår inte äta i värmen

Carl-Philip - med autoblixt tyvärr. Du såg nog bilder på de här två herrarna när jag just köpt dem och de var en pinne med tre blad på. De är nu en meter höga cirka och blommar för fullt med flera knoppar på G
Den här lilla blyga skönheten heter Geranium och är en stor ljusgrön buske med minimala små rosa blommor som nu börjat slå ut. Men varje blomma är en arkitektonisk skönhet med exakt likadan teckning - vem målade dem så?

Mina rosebud pelargoner har äntligen börjat slå ut och har många knoppar.
Den här pelargonen har ÄNTLIGEN börjat slå ut. Tyvärr har autoblixten tagit bort det djupröda ur färgen, så jag måste nog fota om den. Ta det som en varning!!

Mer Carl-Philip. Eftersom landet levt i en rojalistisk yra under ett halvår, var jag tvungen att köpa något med kungligt namn. Plus att de var bland de minsta i höjd räknat. Mina Rosebudpelargoner syns i bakgrunden
Min lilla svartöga (eller solöga) Jag planterade den i en korg när den var cirka 2 decimeter hög och den är nu - en meter och lite till. Om jag orkar idag ska jag spänna upp blomsterlina åt den att klättra på ända upp till taket

Min blyblomma igen - med autoblixt. Men jag är verkligen kär i färgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar