fredag 14 december 2012

Kilroy was here

fast inte mellan 8-13 som sagt men väl vid kvartöver fem. Då kom den efterlängtade leveransen av ny kyl. Och ny frys när jag ändå höll på.

Kylen dog i lördags, och med en Englandsresa mitt framför näsan och jul en vecka senare, var det inte läge att först vänta på Electrolux en vecka och sedan köpa kyl. Den var över sju år gammal så att laga den hade kostat en slant, och att vänta på reservdelar hade tagit ännu längre tid. E-lux har ju aldrig dessa hemma, har jag märkt när diskmaskinen tackade för sig.

Och eftersom frysen är lika gammal, och eftersom man lever i det konsumtionssamhälle man gör, där allt ska matcha perfekt, blev det ny frys - också.

Faktiskt blev det två kylar och två frysar, eftersom jag köpte två kombiskåp, så att jag nu har en kyl och en sval och lite mindre frysutrymme än tidigare, fördelat på två skåp. Vilket är OK, som ensamstående storhandlar jag ju inte så mycket.

Men mycket letande lär det väl bli den närmsta framtiden.....

Maten fick komma in från balkongen igårkväll och imorse, det mesta har nog överlevt även om surdegen har frusit ihjäl.

Fick samtal från målaren, jag är ju jätteklumpig. Hade betalat in rotavdraget, inte fakturabeloppet. Tyckte väl det blev billigt, borde ju ha reagerat på att bara materialet kostade 3300:-. Så nu blir det att hosta upp 4875:- till. Och så kylen/frysen oplanerat på det. Och så julen igen. Jaha, så är det när man tycker att man hamnat på grön kvist ett tag.

Den viktigaste Kilroy var inte här och hälsade på vad jag vet, men efter att leveranskillarna försvunnit, blev det en snabb tur till minneslunden och ett ha-den-äran på-födelsedagen-älskling-ljus. Imorgon skulle vi haft släktmiddag, men istället får jag gå på svärdotterns 60-årsfest. Jodå, jag har en svärdotter som är tre veckor yngre än jag själv. Och en styvson som är åtta år yngre. Någon gång ska jag rita inte ett släktträd, men en tidskarta över åldersfördelningen inom släkten Holm.

Men jag hoppas det blev en hejdundrande födelsedagsfest ute i rymden någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar