lördag 1 december 2012

Ur led är tiden

Dessa bilder är snapshots, tagna inom någon minut.
 
 
Först ut är köksklockan
Väckarklockan står samtidigt på 17,04. Det är därför jag aldrig kan somna om när jag vaknar vid fyratiden, jag måste börja räkna vad klockan egentligen är
 Farfarsfars klocka är största bekymret. Den har alltid gått en halvtimme för fort. Sedan jag ställde om den till vintertid går den konstant mer än en halvtimme efter. Helt tydligt har jag inte den rätta touchen, vad gäller familjen Holms museiföremål. Legenden säger nämligen att denna kom hem med Ralfs farfarsfar från Tyskland. Det du Jeppe, det gör dig till sjätte generationsägare.....
 Den här har stannat sedan tio år tillbaka, fast Ralf vägrade kasta den. Jesper, den kommer från Gärdet, där den plymförsedda hålldamen i din fotobok bodde. Man kan köpa nytt urverk på Claes Ohlsson.....

Förutom den sistnämnda klockan som är stillastående - man kanske skulle försöka göra något åt de andra tre.............

Vad klockan egentligen var när jag tog bilderna?? 16.35!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar