söndag 16 december 2012

Rådjurs nam nam

Nu står rådjuren uppe i backen under fågelborden och äter solrosfrö och överbliven frukt - stackarna, det är hårt nu.

Johansson den andre har fått flytta in och står parat, om än ganska sliten, på parad. Av någon konstig anledning blev det iallafall lite nytt pynt idag, när jag var i Nacka forum. Fast med lite god vilja kan nog ett av pynten bli året runt pynt.

I morgon kommer städaren och efter det ska jag hämta de övriga tre flyttkartongerna med julpynt och börja gå igenom. Plus det som ligger ovanpå kartongerna för att de inte får plats i kartongerna.

Måste be Ralf om ursäkt, svängde förbi igår en snabbis och kontrollerade att lyktan brann, lovade komma förbi idag med en ny och för att berätta om svärdotterns 60-årsfest - men efter en intensiv och lång dag, som började med snöskottning, så somnade jag framför Rasmus på luffen. Kommer imorgon istället.

Festen blev kortvarig, med rådande snöstorm vågade jag inte stanna, körde bara till Vårberg, lämnade presenten, åt en snabb tallrik med lite småplock och åkte hem igen efter 20 minuter. Dvs jag gick när alla andra kom. Körde bara fast två gånger på vägen hem, en gång i rondellen in till oss, och sedan när jag skulle köra in på parkeringen.

Å andra sidan körde jag fast idag när jag skulle ut från parkeringen, så två grannar fick mer eller mindre lyfta ut mig.

Vi skojade med vår cancersjuka kollega, när hon skulle skaffa peruk och föreslog något Wild and Crazy. Nu blev det inte så - men jag kan kontra med Wild and Crazy hos nagelstudion idag. Nu har jag väldigt guldglittriga naglar - men vad fan det är ju ändå jul.

Städade köksbänk igår, nu är den inoljad och fin, vilket även matbordet är. Duktig flicka. Nu ska jag sätta fart med jobbdatorn ett tag framöver. Det är inte att vara Duktig flicka - duktiga flickor arbetar i veckorna, får gjort det de ska och är lediga i helgerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar