lördag 8 december 2012

Jäkla klåpare

som ska hålla på och dutta med allt och vara klåfingriga och inte kan låta något vara

Igår redan blev jag sjukt sugen på en varm Minestronesoppa. Så efter att ha tagit en turisttur till stora staden, besökt två julmarknader, handlat EN julklapp för en spottstyver och kläder åt mig för tusen spänn för att jag höll på att frysa ihjäl, samt ätit smörgås med Skagenröra och druckit en god öl och druckit en latte och ätit hallonpaj och tittat på NK's julskyltning och promenerat genom Kungsträdgården och Gamla Stan, stannade jag till på Coop hemma och handlade ingredienser.

Tittade sååååå noga på paketet med hackade tomater, men det stod "hackade tomater" och inget mer.

Hackat, skalat, smält rökt sidfläsk, smaksatt och kokat och följt alla konstens regler.

Jodå, soppan var het. Jag ville inte ha het Minestrone soppa, bara varm. Rotade fram tomatpakethelvetet ur återvinningen och se - i samma färg som tomaterna på bilden, där har man lite diskret adderat in ordet "chili"

Förbannade amatörer, om någon vill ha chili i sina tomater kan man väl för h-e hacka i lite eller använda färdigtorkad. Tänk att det ska duttas och adderas och läggas till och mixas med precis allting. Klantskallar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar