söndag 30 december 2012

Rapport från verkstaden

Nu har jag tröttnat på att spackla och har  målat första varvet.

Jag är så fascinerad att Äntligen hemma i TV4 och deras små chicka inredare, som står där i bästa vintageklänningen alternativt djupaste urringningen och rollar väggar utan en droppe målarfärg på sig.

Så ser inte jag ut, kan jag meddela. Dessutom får man ju bara se dem precis när de börjar och slutar - undrar vem som gör mitt på.

Ska måla sista gången ikväll hoppas jag.

Slipade och slipade spacklingen och kände och kände med hela handen och alla fingrar att inga skarvar kändes. Nej, det gjorde de inte - men de syns. Nåväl, Tony är ju bara här på middag en gång per år och då är det levande ljus-belysning, så jag slipper kommentarerna - hoppas jag.

Nu ska jag hitta på något annat en stund - till exempel tvätta av täckskivorna till frysen, som blev väldigt synbara när man flyttar undan och tänder lampor. Hmmmmmmmmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar