måndag 17 december 2012

Nytt rekord

Fem rådjur under fågelborden. De äter inte så långa stunder så här tidigt på kvällen, eftersom folk och hundar är ute och går och bilar kör förbi. De kommer nog tillbaka till senkvällen eller natten.

Ilandslyx? Javisst, men att komma hem en gång i månaden och känna hur huset luktar såpa och är dammfritt, diskhoarna glänser som de inte gjort sedan jag flyttade in 2005 och komma i ett badrumm som  är fläckfritt. Det är lyx och det unnar jag mig. Jag använder iallafall en officiell arbetsgivare som betalar sjukpenning och pensionspengar och har reglerade arbetstider. Fast mamma och mormor fnyser nog där ute  i cyberspace.

Apropå cyberspace har jag uppfyllt mitt löfte och varit och tänt ljus och pratat en stund. Min man och jag måste nog snart ta vår relation till nästa steg, det börjar kännas som att jag hamnat i en evig cirkel. Och det skulle han bli väldigt irriterad över, vi skulle inte ha någon grav eller några sådana krav.

Men än så länge känns det bra att åka och tända ett ljus och prata lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar