söndag 29 juli 2012

Glurp dag

Igår var verkligen en glurpdag, då det var omöjligt att komma igång på morgonen. Måste deltagit för livligt i OS invigningen......Och ändå vaknat alldeles för tidigt och halvsovit framför TV'n sedan gryningen

Solen sken och jag iddes inte bry mig, frukosten blev vid elva och sedan lyckades jag med en ynklig hushålls insats och en mer rekordelig insats vad gäller blomansning och blomvattning.

Lyckades slå näven i bordet på eftermiddagen och tog mig ner till badhuset och simmade 500 meter.

Svenska Dagbladet har en artikel idag om hur hjärnan tacklar semester. Fast 3 beskrivs som:

"I det limbiska systemet, mitt i hjärnan, bor känslorna. Och med semesterledigheten kommer dessvärre också negativa känslor. .....(följt av några exempel)
Amygdala är skärskilt vaksam för sådana obehag. Den aktiverar hypofysen som ger order till binjurebarken att tillverka och utsöndra stresshormonet kortisol. Nu känns det inte lika roligt längre"

Kanske det är därför jag går och ältar allt som brast i sjukvården under Ralf's sista veckor. Och vaknar vid fyra varje morgon.

Några som gilar glurpiga dagar är katterna - matte är hemma och hon sitter still!!!!! Det måste utnyttjas!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar