lördag 7 juli 2012

Surt sa räven

Det tycker mina katter iallafall.

Igår blev Bezzie transporterad till veterinären och nedsövd och fläckvis rakad. Matte hade misslyckats med tovutredning på ställen som Bezzie tycker är ´MYCKET privata. Numera ser damen ut som att hon har svarta cabarestrumpor.... Samt att hon fick lämna blodprov för njurar och lever innan nedsövningen alldeles i onödan (tycker Bezzie) för de var alldeles normala.

Idag har båda badats. Att matte är både blodfattig och ryggbruten är ingenting mot att katterna är blöta.

Saknar Ralf gör jag jämt alla dygnets timmar, men rent fysiskt är han mer saknad vid vissa tillfällen.

Imorgon kommer katterna att hata mig ännu mer får då ska de transporteras till kattvakten. Deras packningslista är längre än min och halva kofferten är redan full med kattsaker som ska med. Djurbutiken blev exakt 608 kr billigare idag och då glömde jag ändå något som jag nu igen har glömt.

Imorgon ska jag plocka blommor och åka till minneslunden och förklara varför jag försvinner ett tag. Måste ju få OK för mina förlustelser på egen hand. Men gubben i månen kommer nog att vara med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar