lördag 28 juli 2012

Sakta flyter floden fram

- åtminstone min minnesflod. I en stunds panik idag, fick jag för mig att jag inte gjort något vettigt i veckan, framför allt inte fysisk aktivitet.

Sedan hittade jag anteckningarna om trädgårdsarbete på www.funbeat.se och konstaterade att min gavelrabatt är mycket trevligare nu.  Förutom redan beskrivet grävnings- rensnings- och bortkörningsarbete blev det drygt en timmes ännu hårdare arbete med att köra, bära och placera 64 stora prydnadsstenar - uppskattad vikt 98kg - och allt sammantaget får väl räknas som hyfsad träning.

Två snabba stavgångspromenader finns med. Och några timmar på soliga klippor balanserar det hela.

Att jag sedan satt igång och skrev om rabattarbetet en gång till, bevisar väl bara att hjärnan är i semestermode. Eller något allvarligare mode....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar