söndag 22 juli 2012

Tvättmaskinen jobbar på övertid

efter två veckors segling.

Morgonen bjöd på vindstilla och strålande solsken så enligt givna regler borde jag ha kört direkt ut till Björkvik och slängt mig raklång på en klippa.

Istället gick jag och köpte frukost, städade bland mina blommor på balkongen och läste tidningen från pärm till pärm. Blomvakten har gjort ett fantastiskt jobb och blomsterprakten är överväldigande. Därför krävdes det en hel del ansning av vissna blomkronor och intensiv dammsugning. Varvid katterna igen hotade med flytt till Västertorp.
Lite annat plock blev det också

Även trädgården utomhus har fått sig en överhalning men med 42 mm regn på fjorton dagar, så det var en tämligen enkel uppgift som tog en timme

Mina inomhusblommor var en vissen historia redan innan jag åkte, så efter en lätt melonlunch, blev det en vända till Plantagen. Även gubben i månen behövde en ny bukett och en ny broderikorg blev helt plötsligt en nödvändighet. 900 spänn fattigare, men vardagsrummets fönster går i rosa toner och minneslunden pryds av en rosenbukett i alla pastellfärger

Sedan blev det gymmet och 1,6 mil cykling.

Nu tänkte jag ta en paus på balkongen och lyssna ifatt några Sommarpratare. Men det jäklas så jag kan lyssna fyra minuter innan felmeddelandet "ljud inte tillgängligt" lyser mig i ansiktet. Så det får bli till att stirra ut i rymden en stund innan middagen tillagas. Den består av Roman- och ruccolasallad, romanticatomater, gurka, avocado, gravad lax, prydd med pinjenötter och hemmaodlad dill.

Solnedgång över Gotska Sandön. På natten vände vinden, så vi fick lämna på morgonen utan landstigning. Men det är det närmsta jag kommit ön - hitintills....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar