lördag 19 januari 2013

7,8 km

låter ju inte så långt, men när man pulsar på kuperade, oplogade skogsvägar och klättrar i berg, blir det rätt så tungt.

Packade fika i ryggsäck och åkte ut till Björnöreservatet längst ut på Ingarö mot Nämndöfjärden. De först kilometrarna är OK med plogad skogsväg, men sedan blev det tyngre..............

Vackert är det med frostbitna björkar, sjörök och snötyngda granar - men blogspot vill fortfarande inte lägga upp bilder... Jag tog bara 95 stycken så man kanske ska vara tacksam att inte bildprogrammet fungerar.

Fikade i Ramsvikens raststuga, den var mer utkyld än utetemperaturen. Fram till dit blev jag rätt svettig, under fikarasten blev jag kall. Tog igen det när jag klättrade i bergen tillbaka.

Ryggsäcken var ett misstag, min nacke och mina axlar klarar inte av ens den belastningen numera, så jag har rätt tappert ont.

Gubben i månen var med hela promenaden idag och nu hänger han utanför vardagsrumsfönstret och kikar in.

Som det känns blir det en stillsam kväll. Efter en lång, varm dusch blev det några pilgrimsmusslor till förrätt, nu står sejryggen i ugnen med många kryddor och squash och purjolökssalladen står och drar i sig smak från dressingen. Rådjuren har fått ett kilo äpplen i små bitar och några finskurna morötter och har massor med solrosfrön på backen. Bezzie är allmänt missnöjd och ska dessutom till tandläkaren på torsdag. By the way ska jag dit på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar