lördag 12 januari 2013

Rapport ut i cyberspace

- ja, jag sover bättre. Just nu sover jag för mycket och är orolig över det
- ja, jag tränar
- ja, jag har gjort rent kondensatorn i torktumlaren. Det var alldeles för länge sedan, men nu är det gjort.
- ja, jag tycker att jag har det rätt bra, för det mesta
- ja, jag har gått in alla mina julklappsstrumpor. (och de är jättesköna)
- ja, jag plågar dina barnbarn och deras sambos med inredningsdetaljer till jul och födelsedagar. Fannys tur i morgon
- ja, jag håller kontakten med alla som jag vet bryr sig om mig - och är tacksam för det
- ja, Bezzie blir kammad och kloklippt alldeles för ofta enligt hennes mening. Ny kloklippning den här helgen
- ja, nytt broderi är startat, barnbarnen med sambos fasar över vems tur det är att vara mottagare
- ja, jag har fått igång farfarsfarfars klockan igen. Batteriet jag köpte på Claes Ohlsson måste ha legat länge innan det såldes. Nu hittade jag ett 4,5volts batteri från Philips på Jula som verkar fungera bättre. Den håller till och med tiden.
- ja, din armbandsklocka tickar fortfarande och går. Tidsanpassningen är väl lite upp och ner dock.
- ja, jag delegerar friskt vad gäller arbetet i styrelsen för bostadsrättsföreningen. Även om vi just nu är mitt i ett paradigmskifte och ska införa elektroniska faktura- och rapportrutiner, vilket kräver fast handledning bland mina pensionärer
- ja, jag hittar fortfarande röda hårtussar efter Magou
- ja, jag köper friska blommor och sköter väl om de jag redan har. Mina orkidéer har fortfarande spatt och blommar om hysteriskt. Den vita vid ditt fotografi är majestätiskt
- ja, jag ska göra iordning båten i år och sjösätta den
- ja, jag har faktiskt lyssnat på Brothers in Arms ett par gånger den senaste tiden
- ja, jag kommer med en blomma och ett ljus idag
- ja, idag är det är 22 månader sedan du försvann och
- ja, jag pratar fortfarande med dig

men jag skapar lite eget liv också och det är också skönt.

1 kommentar:

  1. ska du sjösätta båten att använda den eller sälja den?

    SvaraRadera