fredag 25 januari 2013

Ledsen matte

Jag har försökt kontrollera Bezzie's tänder, bland annat genom att hålla koll på hennes andedräkt. För drygt en vecka sedan hade vi ett litet pusskalas som fick matte att storkna, så idag hade vi tid för sövning och rengöring.

Men vi blev hemskickade igen, för vid okulärbesiktningen visar det sig att hon har en rejäl tandköttsinflammation runt bakersta tänderna och en begynnande vid en hörntand.

Så nu blir det kirurgi den 13 februari och eventuellt att någon/några tänder ryker.

Stackars liten, jag trodde att hon hade fått tandsten (vid varje seniorbesök har man tittat också, utan att se några problem).

Sedan jag upptäckte hennes andedräkt, så har jag hållt uppsikt över hennes ätande och tyckt att hon ser lite lidande ut när hon äter torrfoder. Nästa gång tycker jag att det sett OK ut och att jag bara inbillar mig. Stackarn, tänk om hon har jätteont och jag inte har upptäckt det!

Fick recept på inflammatoriskt/smärtdämpande, men får bara ge det om hon inte ser ut att vilja äta alls, nu inför operationen.

 Men hon har inte gått ner i vikt - bara upp ett halvkilo...

Alltid ska man ha ont i hjärtat och samvetet för något

2 kommentarer:

  1. FÖrstår hur du känner. Det gör man ju alltid, men det är inte så lätt att se alla gånger.
    Operationen går bra !

    SvaraRadera