tisdag 29 januari 2013

Ovanliga uppdrag

Ikväll ska jag åka och köpa barnvagn. Trodde jag väl aldrig skulle hända!!!!

Ett annat ovanligt uppdrag var att ge Bezzie lite smärtstillande igårmorse, Hon var jättelåg hela söndagen, åt två foderkulor här och lite sås i blötmaten där. Trots att hon fick tre sorters blötmat på måndagmorgonen så tiggde hon mat och åt bara såsen.

Så, hon fick en dos metacam. Igårkväll när jag kom hem for hon runt som en tätting och lekte och ställde till oreda, torrfodret hade fått sig en rejäl omgång och hon verkade allmänt lyckligare.

Läste på bipacksedeln att Metacam har en del jobbiga biverkningar, och veterinären ville att jag skulle vara restriktiv. Så nu hoppas jag att hon kan klara sig till helgen innan nästa dos. Då skulle jag må lite bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar