fredag 18 januari 2013

Det börjar bli kallt nu

Rådjuren kommer redan vid fyratiden på eftermiddagen och börjar desperata krafsa i snön under fågelborden för att hitta solrosfrön att äta. De två som kom idag var lite för skygga för att klara av hundrastningar, bilar och lillebrors eviga snöskrapande, den som var här igår gav högaktningsfullt attan i att folk gick förbi fem meter ifrån.

I december hade vi tre snöstormar, den sista på juldagen. Innan jul hade jag inte tid och ork att gå ut och leta efter fotografivinklar, tänkte att jag skulle hinna under ledigheten efter nyår. På annandagen började det regna och sedan fortsatte det så i två veckor och den extrema snömängd vi hade smalt snabbt ihop.

Men den senaste veckan har det börjat ordna till sig, inga snöstormar men snö i bästa Walt Disney stil.  Så under lunchpromenaden igår blev det några bilder iallafall.

Lördagen lovar mellan minus tio och femton, och sol. Så då tror jag att jag ski... förlåt struntar i jobb, städning och bostadsrättsföreningens årsbokslut, tar på mig raggsockor och tumvantar och packar ryggsäcken med termos och macka och letar rätt på idyllisk skogsväg. Då lovar jag att justera min white balance på kameran också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar