söndag 6 januari 2013

Sorry, Balthasar

Igår var det trettondagsafton här hemma i Svedala, den dagen då enligt bibeln, de tre vise männen fann Jesus i stallet och lämnade sina gåvor, ledda av en klart strålande stjärna.

Taskigt nog, packade jag ner mina stjärnor igår, liksom allt annat julpynt, passade på att som vanligt flytta runt lite saker här och där. Så Balthasar och hans polare fick leta sig fram på egen kraft. Vad jag såg i fönstren, på (den dyrbara)  resan till och från Sickla Köpmarknad, finns det fortfarande gott om vägledande stjärnor.

Grannarna bar ner en plastkasse med sitt julpynt, jag bar ner två flyttkartonger julpynt, en flyttkartong julgranstillbehör, en flyttkartong adventspynt och en julgran. Fanny och Alexander miljön är min ledstjärna, både vad gäller julpynt och julmat. Förresten blev tvättmaskinen full med juldukar också.

De senaste dygnen har jag sovit mer än vad jag trodde jag var kapabel till. Och ändå hunnit med små stavgångspromenader, lite gymträning, samt diverse städprojekt. Det som kändes bäst var att städa upp och organisera om allt som finns/fanns i Bostadsrättsföreningens olika arkivskåp. Vi har nu nio tomma pärmar att samla nytt skräp i. Jag borde ha blivit arkivarie/administratör långt ner i källaren på något statligt verk.

Nu ska jag jobba undan lite inför morgondagens möte i London (hur ska jag komma upp 03:45?), städa hemmakontoret, göra om dagordningen till onsdagens styrelsemöte - allt innan tour de Ski börjar 11:45. Så det är bara att börja med en rivstart

Farfarsklockan har stannat, trots nytt batteri. Vad är det du vill påpeka nu då, mitt lilla spöke? Att jag drack vin igårkväll trots dieten?? Men gott var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar