söndag 23 januari 2011

Dagens promenad - korrigering av föregående inlägg

OK, viss korrigering av föregående inlägg. Det är inte bara tjurväder, Kvarnsjön var rätt fin idag och det var skön temperatur

 Tog en snabb promenad mellan längdskidåkningen och skidskyttet och tog vägen förbi Lemshagadal. Det du ser skymta mellan träden är våra gamla jordkällare, utgrävna ur backen och med korrugerat plåttak. Här förvarade min mor sommarens och höstens resultat av syltning, saftning, äppelmos och äppelkompott. Frys var alldeles för modernt för vårt trånga boende.
Men dessutom - när Kubakrisen kulminerade (Det är något din pappa kan uppdatera dig om) bar min mor ner ytterligare matförråd och filtar, ifall det skulle bli atomkrig. Min far fick ett lätt anfall över hela idén. Korrugerat plåttak var liksom inte det High Tech som skulle hjälpa i en sådan situation.

 När jag åkte till Mölnvik häromkvällen rörde sig ett par urtidsmonster på gärdet nedanför Lemshagadal, de var anledningen till att jag gick dit. Måste ju se vad som var på gång. Inget dramatiskt dock, man gräver för att vidareutveckla pipelinen till Käppala. Vi har ju dragit rör över Baggensfjärden och vidare till Lidingö, de tar nu numera hand om vår skit. Det tackar vi för. Och att en Wallenbergare upplåtit sin mark för att vidareutveckla projektekt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar